יום שלישי, 15 במרץ 2016

סבתא סורגת

את אהבתי לסריגה קיבלתי מסבתי המופלאה ז'אנה. שכולנו קראנו לה ממה.

סבתא ממה שהיתה גם בשלנית מדהימה לובשת אפודה שסרגה

מגיל קטן לבשתי דברים רבים מעשה ידיה, כמו הסוודרים שבתמונות הבאות.


הבנות לבית משפחת מיטל. ואני משמאל עם סוודר עבודת יד בהזמנה אישית

בהמשך הייתי מעצבת בעצמי דברים וסבתי היתה סורגת לי. ובמהלך השנים כבר למדתי ממנה לסרוג.
סריגה זה תחביב משונה. מצד אחד זה מאד כיף ומרגיע לסרוג ונחמד שיש תוצרים, אבל בפני עצמו זה די משעמם ולוקח המון זמן. לכן אני עושה את זה במקביל לדברים אחרים - בדרך כלל צפיה בטלויזיה, כך אין לי מצפון על בזבוז הזמן מול המסך.

תרגול טוב למולטי-טאסקינג.


כאן יש קישור לכתבה שמספרת על נפלאות הסריגה :





אחרי שסבתי נפטרה לקחתי הפסקה ארוכה מסריגה.
בכל פעם שהרמתי מסרגה הייתי מתמלאת בצער ובגעגועים ולא היתה מצליחה לסרוג מבעד לדמעות.
אחרי שנתיים הבנתי שכנראה לא אסרוג יותר והעברתי את הצמר שהיה לי הלאה למישהי שתעשה בו שימוש טוב ממני. כמובן שיום אחרי שמסרתי את הצמר התחרטתי על כך. פתאום נמלאתי ריקנות וגעגוע מסוג אחר. וחזר לי הרצון לסרוג. 
היום יש לי פחות סבלנות לסריגה אז אני מתמקדת בדברים פשוטים ומהירים.
בתקווה שעם הזמן גם זה יחזור אלי.

נעלי בית ממש פשוטות להכנה

מתנת פרידה שהכנתי למשרד 

סט כפפות ומחמם אוזניים מושלם לחורף


מגפיים שסרגתי בתקופה שעוד הייתה לי סבלנות


בשבועות הקרובים נעלה פוסט הסבר על איך סורגים חלק מהדברים שהראיתי פה. 
בינתיים ממליצה על ספר אחד שעזר לי מאד להבין יותר לעומק את הטכניקה וממנו למדתי לסרוג גם במסרגה אחת. קוראים לו "סורגים אופנה" של לנה מייקון. יש בו הנחיות נהדרות המלמדות סריגה ויש שם גם מלא רעיונות מגניבים ברמות קושי שונות והוראות סריגה מפורטות.


ספר ללימוד עצמי. מומלץ בחום

רעיון שלמדתי מהספר

כדאי שתתחילו לסרוג עכשיו, אולי עד החורף הבא זה כבר יהיה מוכן ;)


2 תגובות: